CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 27, 2010

Si gadis dan kucingnya

Hujan sekarang , berkaca hatinya mendengar perkataan itu , ia bagaikan dirobek-robek . Namun , apakan daya . Ahhh !


Hum hum. Nak kongsi cerita si kucing dengan seorang gadis lah , Hmmm kita kongsi sama sama nak . Cerita nya begini seorang gadis telah menjumpai seekor kucing di persekitaran rumah nya.Pada mulanya gadis itu tidak mengendahkan kucing itu kerana pada pandangan gadis itu ia hanya sekadar seekor kucing biasa seperti terdapat nya kucing kucing lain dan gadis itu tidak mengangapnya sebagai lebih daripada seekor kucing sahaja . Namun kucing itu sangat manja , dan seperti nya amat memahami situasi gadis itu yang agak tidak keruan dan di rundum seribu satu masalah . Maka nya , kucing itu lah selalu menghiburkan gadis itu , bermain dengan dia , membuat si gadis ketawa , walaupun kadang kala kucing itu gigit tangan si gadis sampai TERLUKA sikit namun tidak mengapa, kerana itu hanyala gurauan manja seekor kucing yang baik lagi memahami itu .


Semakin hari , si kucing telah memupuk perasaan sayang yang luar biasa kepada si gadis . Si kucing semakin mendekati dan mengambil hati gadis itu , walaupun sebenarnya gadis itu tidak bersedia untuk menerima seekor kucing dalam hidup nya kerana gadis itu umpamanya telah di asak dengan seribu segala peristiwa menjadikan gadis itu mempunyai agenda hidup yang tersendiri dan motto hidup yang berbeza .
Tetapi si kucing , begitu pandai mengambil hati , selalu menemani si gadis walaupun tanpa di pinta . Kucing itu sangat kelakar , walaupun taleh bercakap tapi sangat memahami . Ada satu time tuh si kucing duk sebelah si gadis sambil menonton tv , eleh kucing tu macam paham je kan , tapi macam saya kata si kucing umpamanya sangat mmhami . Nk di jadikan cerita , tengah best layan tv ada satu iklan nih , iklan ( Kelapa dan Orked , saya nak balikkkk duit saya.... ) Seyes , gadis tuh siap boleh gelak guling guling segala sbb kelakar sangat , actually tu iklan lama macam mana ntah bole kuar balik . Si kucing pon meow meow konon kononn gelak sekali kire kasi respon dekat gadis tersebut , haaa telatah kucing tuh cukup menghiburkan hati si gadis .


Makin hari, si gadis telah jatuh sayang kepada kucing itu , apabila kucing itu hilang , dek kerana merayau-rayau bsama angkatan kucing yang lain ( cis berani dia pegi merayau bsama kucing lain huk huk) . Pasti si gadis mula risau dan mula rindukan kucing . Si gadis mula aneh dan pelik , Perasaan apakah yang di alaminya itu . Manakan tak nya , si kucing selalu datang dekat rumah gadis itu , dan gadis itu selalu mberi kucing itu makan , semua nya lah . Setidak-tidak nya kucing itu bagaikan telah memberi sinar baru kepada si gadis . Gadis itu memberikan kucing itu dengan nama diddy . Comel sangat nama nya , kalau di panggil si kucing akan menyahut , kadang kala kalau lebih manja si gadis hanya memmangil nya dengan panggilan 'd' sahaja tetapi kucing itu tetap menyahut umpama paham pulak yang mmg si gadis sedang memanggilnya .

Rupanya , benar lah . Si gadis mula sayangkan kucing itu , cuma dia belum bsedia je nak amik kucing itu sebagai kucing peliharaan dia yang sah , haha tapi gadis tuh da bertekad nak amik jugak kucing itu satu hari nanti , cuma gadis itu tanak terburu buru dan tergesa gesa, wlaupun hakikatnya dia sayangkan kucing tuh . Hari berganti hari , kalau dulu kucing selalu datang pada si gadis , menceriakan hati si gadis , tapi kini tidak lagi . Entah mengapa , kelibat si kucing tidak kelihatan , hati si gadis menjadi sayu dan hiba . Apa yang telah dia lakukan , salah ker dia menyayangi kucing itu walaupun sebenarnya kucing itu yang telah membuat si gadis kembali untuk meneruskan hidup . Sikap kucing amat mengecewakan si gadis . Si gadis begitu terluka , sampai hati kucing itu meninggalkannya setelah kucing itu memupuk perasaan sayang kepada si gadis . Kenapa perlu hadirnya kucing itu kalau akhirnya kecewa jugak.


Akhirnya , si kucing telah menghilangkan diri . Sakitnya si gadis hanya dia sahaja yang tau . Si gadis berharap yang kucing itu akan kembali seperti dahulu dan menceriakan hidupnya kembali .
sob sob ~
sedih sangat kisah nih . Haha ,inilah cite mengarut yang aku reka kan . kalau mat salleh ada fairy tale aku ada kucing ahahaha , mampu ?

0 comments: