CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 25, 2010

Segala yang berlaku pada hari ini ada hikmah apa pada masa yang mendatang


Hey , selamat malam semua . Okay hari nih aku takda class , seronok aku kat umah haha . Bangun2 jea terasa ada bau makanan best tak ? best kan kan ? haha . Pastu mandi , dah wangi smua elehh aku mmg wangi pon . Ngehh , okay pastu aku buat satu perkara yang mmg dah lama aku nak buat uhh , cuba teka apa ? hoho , Mempersembahkan puding . huk huk

Lama dah aku nak buat tapi tak sempat busy kot . kak raihan dah banyak kali tanya bila nak buat ain ? Aku kata haaa ye kak raihan naty ain buat , so tadi datang mood aku yang rajin tuh maka aku pon buat la yer . so , siap lah sudah puding aku kan . huhu . puding manggo esok aku nak suh budak2 nih jual meh . Then sepatutnya malam nih aku dah berjanji nak belanja kawan aku benjo , tapi sobs sedih sangat nih ,, aku tak dapat nak laksanakan sbb nya aku takda transpot nak g sana then bam dah sampai 10th pon tak kan nak susahkan dia , aku dah janji . SORRY sangat tak sengaja .

Baiklah , apa yang aku nak cerita hari nih yelah kita kena tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan . Memang kita tak mintak pon nak jadi cam nih , yelah sapa yang nak mintak jadi perkara yang kita tak nak kan ? Tapi inilah kehidupan , ALLAH knows better for us , kita hanya berserah dan berusaha ke arah tersebut. Ahh cakap mmg sng kan ain ? Yes aku akui la cakap mmg sng tapi itulah hakikatnya kan ? aku penah je lalui mcam-macam perkara dan ini membuatkan aku semakin memahami apa yang dilalui dalam khdupan .
Tapi tak kata aku nih hebat atau apa . tak sama sekali , im still in a learning process, banyak yang perlu aku pelajari dan fahami .

Kadang-kadang penah jugak rasa , ishh sedihnya kenapa kena camnih . kenapa mesti aku ? kenapa ? Okay biasalah ini semua biasa terjadi kan . timbul segala macam persoalan yang kadang-kadang aku sendiri tak dapat nak kasi jawapan nya . Humm aku suka biarkan masa yang menentukannya just go with the flow . Sebab aku tak nak bebankan otak aku dengan segala macam masalah yang banyak nih . Asik nak jaga perasaan orang kan habis sapa yang nak jaga perasaan aku , asik nak kena marah semua . Habis aku ? Haa cam tuh la konsep nya maka aku ambil jalan yang untuk melepaskan itu semua dulu sbb mkin aku nih tak cukup masa ke apa ke macam-macam sebab la kan . Tapi masa nya akan tiba just sabar jela kan . Sebab nya aku dah penat so aku nak rehat .


Bukan nak kata aku ego atau apa , mmg lah aku ego skit kan , tapi sbb apa aku jadi ego kan ? Tapi aku percaya ada hikmah utk segala apa yang berlaku . maka kita kna lah terima semua itu . Aku dah lalui dlu penat la kau nak kena jaga semua kan , jaga hati semua . Fine lah aku akui jugak mkin ada jugak salah aku , mmg ada pon . Aku akui my bad aku cubalah untuk mengubah nya insyaallah .
Tapi bila masa itu datang aku percaya untuk melalui nya kelak . Walaupun aku nih sebenarnya luar nampak je gigih jap lagi dalam aku over2 nanges . Tapi aku kena kuat , itu basicnya mudah dan simple . Tapi simple ingat senang ke ? Takpa sabar okay .

Salah tetap salah tapi sampai bila ur going to blaming urself , just move on . Masih banyak yang harus dilaksanakan dan tanggungjawab , apa yang terjadi hari ni pasti ada hikmah pada hari yang mendatang . Bersabar adalah segalanya , wlaupun sabar ada limitnya bukan . Aku bercakap bukan untuk orang lain jugak malah untuk diri sendiri . Okay .

p/s ; Tabah dan sabar ^-^ , lagu ni sedihh huk huk




0 comments: