CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 9, 2010

Apa akan jadi kalau ikatan yang terjalin putus begitu sahaja ?

Selamat petang semua , saya baru balik class nih ! Hiks gedix gila nak bgth semua orang .Okay sebenarnya entri kali bukanlah perkara yang mengembirakan sangat pon , tapi ianya melibatkan hati dan perasaan okay ! Tetiba sejenak saya berfikir apa akan terjadi kalau hubungan yang terbina putus begitu sahaja ? Adakah kerana kita tidak sehaluan lagi , tiada lagi persefahaman lagi antara kita ? Atau ini memang ketentuannya ? Apa ingin saya cuba katakan ini tidak semestinya hubungan antara lelaki dan perempuan sahaja tetapi juga melibatkan PERSAHABATAN ! Memang kadang-kala pekara ini terlalu subjektif untuk diperkatakan tapi , sebabnya ianya melibatkan perasaan kawan-kawan saya faham tak ? Hew okay ain chill chill .

Kalau dulu kita selalu keluar sama-sama kan ? Kalau makan kat DS mesti roger antara kita dulu kan ? Nak pegi kak yah mesti salah sorang akan msg punyalah , tak sah kalau sehari tak dapat msg ' makan jum '? , 'Kat mana' ? , msti akan dapat punyalah . Aku tahu mungkin perkara ini terjadi sebab kami juga kan , aku tak nafikan juga kami busy suma kan tetapi kami punya sebab dan mmg menjadi tanggungjawab kami untuk melaksanakan tugasan yang kami dapat ketika itu dan kami dah kata bila kami dah free kita boleh spent masa bersama bukan ? Tapi itu semua hanya dulu , kami bukan lagi orang yang penting seperti dahulu kala . Kami tidak lagi bermakna mgkin , siapa kami di hati kamu pon kami tak tahu dah ? Entahlah , sedih wei sedih ingat aku tak sedih . Tapi aku cekalkan jer . sbb aku mmg dah nekad kalau ini yang terjadi nak salahkan siapa . kalau dah ada orang lain yang boleh amik berat pasal korang semua kan . Saya hanya mampu mendoak yang terbaik sahaja utk kalian semua . Tapi jangan bila dah tiada orang lain kalian mendapatkan kami semula pls jangan !


Ingat tak dulu kita pg Kampung Baru makan sesama Chicken Chop , sedap kot . Teringin nak makan lagi , tapi tak ada orang pelawa pon , Tgok-tgok korang dah sampai pon sana , Takpa lah kami makan kat kak yah itu pon dah bersyukur kami tak kisah , sbb salah kami juga kan kami busy . So salah kami takda msa utk kamu semua , maka tinggal la kami kini sendiri
Ingat tak dulu , kalau free jer petang kita pg jalan-jalan pg tasik varsiti , makan angin , tgok orang sembang-sembang bagai . Best sangat walau hanya pg tasik varsiti jea . Tapi kini tiada lagi teman bermain . Kalau korang nak kata aku rapat dengan junior . tapi korang ingat junior tuh boleh rapat ke cam aku rapat dengan korang dulu , Tak okay .tak !

Ingat tak waktu tuh study week , Macam mana kita stdy sesama ? Memang kongkang habis , tapi takpa aku suka suasana yang dulu . Ingat senang ker nak dapat balik suasana camtuh ? Huh , mkin tak lagi, mkin lah . Sepanjang minggu tuh aku stdy ngn korang , Then bila someone tuh takda kat situ . ingat tak cam mana yang lagi sorang amik peranan dia ? Sumpah aku rindu waktu tuh wei , aku rase itu antara kenangan kita yang paling manis sekali . hanya kita berenam sahaja , yang tahu apa yang kita lalui waktu itu .
takda orang lain , kita rapat cam adik-beradik , Bagaimana nama kongkang itu semua terhasil kan . Ingat tak masa kita tasik dekat taman jaya ? Best kan , masa tu pulak angin sepoi-sepoi bahasa mmg aku ingat lah . tapi Agak-agak korang ingat tak ? Ada siapa tak yang ingat salah sorang daripada kita tak amik gambar konvo lagi dengan someone ? Perasaan tak ? Okay mungkin ini simple things jer tapi bagi dia satu perkara yang besar tau . Aku nak cakap tapi sbb dia aku simpankan jer .

Okay banyak lagi kalau nak cerita , tapi aku takda lah nak salahkan sesiapa . Sebabnya aku meletakkan diri aku adalah sebagai pesalah utama . Sebabnya bila nak ajak makan . aku akan cakap ada meeting lah , ada class lah , kadang-kadang lagi truk tak reply langsung tapi masa tuh mmg takda credit . so maaf yer , saya takda niat lansung nak lukakan hati sesiapa . Kalau boleh nak jaga hati semua orang di muka bumi nih , namun saya juga hanyalah manusia biasa yang tak mampu nak jaga hati semua orang kadang-kala ada jer jugak terlepas pandang , tapi hakikatnya aku sayang akan ikatatan yang telah terbina , andai kata kita tak bersama lagi selepas ini takpa aku mredhai nya aku lepaskan semua kenangan itu berlalu pergi dengan setenang yang mungkin namun jangan lah kalian semua lupakan apa yang telah kita lalui selama ini , kerana apa yang kita lalui semua itu merupakan satu kenangan yang terharga nilainya faham ?

Korang jangan lah ingat lain knapa aku buat entri ini , as what i said , im not blaming anyone, tapi ini lah yang aku rasa , dah lama aku rase sebenarnya aku ingatkan aku sorang yang merasekan cmnih tapi rupanya aku tak keseorangan . Mungkin aku yang terlalu emosi pasal benda remeh temeh pn nak kecoh , atau korang yang tak perasaan atau mmg kita buat tak tahu jer , Itu persoalan yang aku tak dapat nak jawap .
Okay takpa walau apa pn aku sayang jer korang semua , aku sentiasa mendoakan korang bahagia okay . Buat sunbae semoga berjumpa dengan orang yang boleh membuatkan kamu bahagia ,yang boleh jaga kamu ,kenangan yang lepas tuh jadikan lah ia sebagai satu kenangan yang indah , jangan silap dalam membuat keputusan okay ! Kami mendoakan yang terbaik untuk anda ~

'we will be friends
as long as stars twinkle in the sky
as long as angels are there up high
til ocean dry up
and till the day i die'

0 comments: