CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 6, 2010

Hari ini punya cerita


aku rasa aku tenang setelah upload gamba ini haha !


Ehem assalamualaikum semua ~ agak-agak dah pkul berapa dah nih yer ? Ngeheh ala baru pkul brape jer kan . Okay hari nih rase nak update blog lah kan , sbbnya ntah lah mood tak tau dalam keadaan yang cm mana haha ! Bosan malam nih takda buat apa . Janjinya parents nak datang amik pon sbbnya mereka dah sesat masa cari hotel tadi so dah lambat maka aku tertinggal lah kat sini hoho .

Oleh itu, mak aku akan datang amik aku sok huhu :)
Baiklah , sekarang aku tengah dengar satu lagu yang aku rase amat sedih dan meruntum jiwa aku sobs
. Ah bukan nak kata aku jiwang atau apa . Persoalannya lagu ini amat sedih okay . Buat saudara amir saya rase lagu yang saya tengah dengar nih lagi jiwang dari lagu yang awak suka tuh kalau tak percaya awak dengar lah hoh ~ lagu nya ialah cinta terakhir by aiman . Sobs :(
Aha lupa pulak , dengar lagu nih mengingatkan aku kepada arwah kawan adik aku mira , arwah Firdaus yang telah pon pergi ke rahmatullah , aku sangat terkejut sebenarnya . Mereka dah kawan lama , aku harap adik aku boleh terima , ini semuanya ketentuan Tuhan , redhai lah pemergian beliau kita hanya mampu doakan semoga rohnya bersemadi dengan tenang .Semua pon turut bersedih dengan pemergiannya termasuk mak sendiri .
Ya Allah aku pulak yang rasa sedih nanges sekarang :'(

Sedihnya wei aih aih apa jer lah kau nih ain ! Oh yea hari nih aku agak gembira sikit tapi sikit jelah sebabnya aku dah hantar asemen aku tadik siang hehe . Oh lega sikit . Kalau tak payah meh tapi aku harus bersedia barangkali aku akan menerima satu tugasan yang baru ! hahaha chaiyokk ! Tadi aku pg feskum lagi (Festival Konvokesyen UM ) haha aku asyik tgok jer baju kurung yang aku nak tuh , tapi hati agak berbelah bahagi , aku bajet nak tggu mak aku datang kononnya kan bleh lah g tgok sesama haha agak-agak mana tau boleh la pau sekali ~
Tapi hari nih tak jadi pulak mkin boleh esok jer meh . Buat zharif juga tahniah kerana berjaya melanjutkan pelajaran yer , Insyaallah saya i mendoakan yang terbaik utk u !

Haa aku ada berita yang agak hebat untuk aku umumkan . Rase-rasenya aku nak berdiet lah haha ! aih tak payah la gelak , kali ini mmg betul aku nak diet lah asyik makan je aku nih kan agak-agak lah ain , kalau cmnih mana tak naik berat kau kan !
Pheww senget betul :P , minggu depan dah nak puasa . Haruslah aku lebih cekal dan tabah dalam menempuhi segalanya . Rasenya boleh lah juga aku trunkan sikit berat badan aku . Haha tapi niat kena betul aku puasa bukan kerana hanya nak kurus atau apa , tapi apa kerana Allah swt ~


Aku ada satu impian yang buat masa ini masih belum tercapai . Nak tau tak apa dia ?
Ehem-ehem . Actually aku teringin nak pakai jubah . seyes , tak tipu . aku mmg teringin nak pakai jubah tapi malu ohh . Rse segan pulak . yelah aku nih cm mana kan biasa jea orangnya bukanlah bgus sgt pon . Tapi rasenya tak salah kalau nak menjadi lebih baik meh .
Insyaallah ain slow slow and step by step :)

Oh yer aku nak menasihati diri sendri pada kali ini .
Segalanya akan ditentukan oleh masa , walau apa jua ain haruslah kau tabah dan kuat untuk menempuhi apa jua dugaan walau susah mana sekali pon dan berat mana pon kau kena juga tempuhinya kan ?
Untuk menjadi yang lebih baik bukan la mudah , betul tak ?
Ingat mudah ker ? takpa slow slow okay .
Okay lah selamat malam semua :D


0 comments: