CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, August 10, 2010

Belajar Untuk Hidup .


sedap wei haha ~

nih agak mengada nak amik gambar jugak !

Huhu , Okay apa kena mengena belajar untuk hidup dengan belajar untuk exam haha haruslah berbeza kan !
Ehem , semalam aku pergi ke kelas sosiolinguistik meh , so belajar lah cam biasa kan . tetiba prof aku bercerita pasal apa eh its like cm psangan hidup . Dia tanya dah pnah dating belum ? Klau sekarang 2nd year belum , okay takpa tahun depan ada masa lagi , tapi kalau 3rd year tak merasa dating itu payah , katanya haha . Okay apa yang dia nak cakap sebenarnya kalau sekarang time belajar tak mencari naty kalau dah habis belajar susah lah , tapi dia kata ini utk perempuan . Aku cam aih kenapa pulak ? Rasionalnya dia cakap , katakn kalau kita jadi cikgu , okay ini contoh biasa . Dalam satu-satu sekolah , katakn cikgu graduate perempuan yang masuk nih dalam 10 orang , then kat sekolah tu pulak hanya ada 3 orang guru lelaki yang masih bujang itu pn lulusan maktab tapi tak kawen lagi , Prof cakap 10 vs 3 kan . so sapa cepat dia dapat . Dlam 3 orang lelaki tuh tak kan dia orang yang nak approach sbabnya dia org hanya lulusan maktab haha ! So yang perempuan lah kena bertindak . aduii .

Then prof cakap lelaki sekarang pulak pemalu , aku cakap euww pemalu ke ? huhu , tapi lelaki sekarang mmg skit buktinya dalam class aku ada 2 orang jer lelaki haha . ksian tak perkara tuh ?
hoho . Pastuh lelaki dalam class suma pura-pura konon pemalu haha eshh gedix betul mereka nih ! Jadi prof kata masa belajar lah awak nak cari partner pn huhu tapi pada aku mmg lah betul kan , tapi semua pn bergantung pada jodoh jugak , kita hanya mampu berusaha kalau ada , adalah kan ? ehem ehem :)
Tapi betul lah lelaki sekarang agak pupus apalagi yang berkualiti tuh . agak-agak apalah pilihan wanita cam kami nih huhu , so kalau dah ada tuh jgnlah lepaskan nya pulak haha ! Opps alamak , susah woo nak cari lelaki yang betul-betul zaman sekarang nih .

Semalam juga aku pergi dengar ceramah dekat Ds , pasal ramdhan nih yelah sok kan kita bakal menyambut ramadhan , cepat betul masa berlalu tgok dah nak puasa . Aku tak dapat puasa dengan family sedih nya ;'( uwaaa nak balik nak balik meh !
Mesti best kan kat rumah , aku kat rumah jugak tapi rumah dengan kawan-kawan bukan dengan family adui sebak jer rase . aishh ~

Semalam aku pg Ds pakai baju krung , sbbnya aku tak sempat mandi ialah takda air kot haha . so pg jelah Ds kan , jap lagi kawan aku bahan aku beria jer pakai bju kurung padahal nak dengar ceramah jer pn cis ! haha , aku pakai bju dari class kot adehh ~.~ senget betul . Wei nak float , dah lama tak mnum float , nak nak nak !
sapa nak bawak aku g float nih ? sob sob .
okay lah nak trus berangan float walau takda yang nak bawak kan . T-T

0 comments: